• 1403/04/09 - 12:41
  • - تعداد بازدید: 177
  • - تعداد بازدیدکننده: 174
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم برگزار می شود

دبیر اجرایی بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم از برگزاری این دوره از جشنواره به میزبانی دانشکده علوم قرآنی قم خبر داد.

دبیر اجرایی بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم از برگزاری این دوره از جشنواره به میزبانی دانشکده علوم قرآنی قم خبر داد.

دکتر علی اصغر شعاعی، مدیر مرکز امور قرآنی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و دبیر اجرایی بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه گفت: مرحله کشوری این دوره از جشنواره که با عنوان یادبود شهدای گرانقدر غزه و مقاومت مزین شده، دهم الی دوازده تیرماه در شهر مقدس قم برگزار می گردد.

وی اظهار کرد: گسترش فرهنگ قرآن و عترت در میان قشر نخبه و دانشگاهی و شناسایی استعداد‌های قرآنی و انتخاب نمایندگان دانشگاه علوم و معارف، برای شرکت در جشنواره ملی قرآن و عترت از دیگر دستاورد‌ها و اهداف برگزاری جشنواره است .

شعاعی افزود: مرحله مقدماتی این جشنواره، در ۱۸ دانشکده علوم قرآنی، در رشته های مختلف، برگزار شده است.

وی ضمن معرفی رشته های جشنواره گفت: این دوره در بخش های آوایی، معارفی، ادبی، هنری و پژوهشی برگزار میگردد که بخش معارفی به صورت همزمان در دانشکده های علوم قرآنی برگزار شد. رشته های ادبی، هنری، پژوهشی و همچنین آوایی در بخش استادان ، کارکنان و خانواده ها ، به صورت ارسال آثار بوده و رشته های آوایی دانشجویان به صورت حضوری در دو بخش خانم ها و آقایان دهم لغایت دوازدهم تیرماه به میزبانی شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.

وی افزود: بخش آوایی شامل رشته های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، تواشیح، حفظ 5، 10، 20 جزء و کل قرآن کریم، مداحی و اذان، بخش معارفی شامل رشته های احکام، آشنایی با سیره معصومین(ع)، ترجمه مفردات قرآنی، آشنایی با احادیث و ادعیه و آشنایی با مفاهیم قرآنی، بخش پژوهشی شامل رشته های مقاله‌نویسی، تلخیص کتاب و نقد و بررسی کتاب، بخش فناوری؛ شامل رشته های تولید نرم‌افزار، وبلاگ‌نویسی، بخش هنری شامل رشته‌های تذهیب، طراحی پوستر، معرق و پویانمایی، فیلم کوتاه، عکاسی و خوشنویسی و بخش ادبی شامل رشته‌های داستان‌نویسی، فیلمنامه نویسی و شعر می باشد.

دبیر این دوره از جشنواره تصریح کرد: از برنامه‌های جانبی این دوره از جشنواره دیدار با علما، زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س)، و حضور در مسجد جمکران می باشد. همچنین  پس از برگزاری مسابقات کشوری یک دوره آمادگی به صورت حضوری یا مجازی برای شرکت کنندگان برگزار خواهد شد.

وی در پایان یاد آور شد: نفرات برتر در کلیه بخش ها و رشته ها به مرحله ملی که با حضور نمایندگان دانشگاه ها و مراکز علمی کشور برگزار می گردد، راه خواهند یافت.

  • گروه خبری : گروه های محتوا
  • کد خبر : 1028
کلمات کلیدی
مدیر سایت ایحا
خبرنگار

مدیر سایت ایحا