• 1403/07/30 - 10:34
  • - تعداد بازدید: 15
  • - تعداد بازدیدکننده: 15
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

موفقیت در المپیاد، نقطه شروع است

رتبه دوم 29امین المپیاد علمی-دانشجویی کشور در رشته الهیات و معارف اسلامی گفت: احیای انگیزه شرکت در المپیاد و کسب موفقیت در آن نقطه شروعی است که ادامه مسیر را آسان‌تر می‌کند.

محمد اصغری، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته الهیات از دانشگاه قم که دوران کارشناسی خود را در دانشکده علوم قرآنی تهران گذرانده است در گفتگو با خبرنگار دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، ضمن بیان چگونگی نحوه آشنایی با المپیاد گفت: من دوره ۲۸ام المپیاد را هم شرکت کرده بودم که توسط مسئول امور دانشجویی به آن معرفی شده بودم و آشنایی زیادی در زمینه المپیاد و شرایط آن نداشتم. در دوره ۲۸ام المپیاد، در اولین بخش از برگزاری آن با اطلاعاتی که از قبل داشتم، شرکت کردم چون همانطور که گفتم آشنایی چندانی با سطح مسابقات نداشتم.

وی ادامه داد: اما بحمدلله موفق به راهیابی به مرحله بعد شدم و در مرحله دوم استاد قربانیان و حسن زاده در کنار بنده، بسیار کمک کردند تا موفق شدم که رتبه ۱۵ را کسب کنم. در دوره ۲۹ام نیز با کمک اساتید، کسب تجارب و اطلاعات بیشتر در این زمینه، موفق شدم که رتبه دوم را کسب کنم.

اصغری گفت: اگر بخواهم به یکی از اهدافی که به دنبال شرکت در المپیاد آن را دنبال می‌کردم، اشاره کنم این است که سایر مراحل تحصیل برای من آسان شود.

وی افزود: یکی دیگر از اهداف شرکت در المپیاد، ایجاد انگیزه ای است برای ادامه مسیر. شرکت در المپیاد، نقطه شروعی بود و آغاز راه را نشان می‌دهد.

اصغری ضمن بیان سطح برگزاری المپیاد تصریح کرد: سطح المپیاد در دوره ۲۸ام، سخت‌تر و سنگین‌تر از آنچیزی بود که در دوره ۲۹ام اتفاق افتاد. بعضا سوالاتی وجود داشت که هنوز هم با تحقیق و مطالعه به آنها دست نیافتم.

وی ادامه داد: اما بیست و نهمین دوره المپیاد سطح سوالات بهتر بود و سطح دشواری سوالات آن کمی پایین‌تر بود مخصوصا در درس علوم قرآنی. دانشجویانی که در دوره ۲۹ام شرکت کرده بودند، با آمادگی بالاتری از دوره قبل حضور پیدا کرده بودند.

این دانشجوی کارشناسی ارشد گفت: در دانشگاه نیز افرادی بودند که این انگیزه از بین رفته شرکت در المپیاد را احیا کردند. من جمله این اساتید؛ استاد قربانیان در زمینه علوم قرآنی، استاد حسن زاده در بخش حدیث و خانم دکتر آذربایجانی در بخش مصطلح الحدیث، در این راستا مشوق و راهنما بودند که بسیار در ایجاد آمادگی برای شرکت در المپیاد نقش آفرینی کردند به طوری که اگر از وجود این اساتید بهره مند نبودم، شاید نتیجه مطلوبی بدست نمی‌آوردم.

وی در پایان با بیان هدف گذاری در آینده تاکید کرد: اینطور که بگویم هدف من صرفا رسیدن به مقطع دکتری و عضو هیئت علمی مجموعه شدن است بلکه این تازه آغاز ماجراست و ما دانشجوییم. دانشجو کسی است که ولو تا آخر عمر خویش در طلب علم است. لذا هدف طلب و کسب علم تا پایان عمر است و اگر بخواهم هدف میان مدتی بگویم رسیدن به مقطع دکتری و استادی است.

  • گروه خبری : گروه های محتوا
  • کد خبر : 1342
کلمات کلیدی
مدیر سایت ایحا
خبرنگار

مدیر سایت ایحا