• 1403/09/11 - 10:34
  • - تعداد بازدید: 29
  • - تعداد بازدیدکننده: 29
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
با حضور دکتر شعاعی عضو هیات علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم

اختتامیه نشست استادان، قاریان و حافظان قرآن

نوزدهمین نشست تخصصی استادان، قاریان، حافظان ممتاز قرآن کریم با موضوع «قاری قرآن، مبلّغ پیام‌های الهی» با حضور ۲۲ محقق طی مراسمی با حضور معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به پایان رسید.

مراسم اختتامیه نوزدهمین نشست تخصصی استادان، قاریان، حافظان ممتاز قرآن کریم، نشستی که طی سه روز ۷ تا ۹ آذرماه در حسینیه الزهراء(س) مجتمع امام خمینی(ره) تهران برگزار شد، شامگاه نهم آذرماه به پایان رسید.

دکتر علی اصغر شعاعی عضو هیات علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و رتبه برتر چشنواره بین المللی معلمان قران جهان اسلام دیگر کارشناس حاضر در این نشست ، در خصوص بررسی وظایف دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مدارس در امر تبلیغ دین  با رویکرد قرائت قرآن گفت: بحث اصلی در این زمینه انگیزه‌ سازی است؛ امری که مراکز آموزشی چه دانشگاه‌ها، چه مدارس و حتی حوزه‌های علمیه باید به آن ورود جدی داشته باشند.
وی اظهار کرد: قرائت دو بعد دارد : عمومی و  تخصصی که قرائت عمومی ( سواد قرآنی ) پیش نیازقرائت  تخصصی است. با تحقیق میدانی و مطالعاتی می‌توان به درستی به این موضوع واقف شد که همه‌ چیز با جزئیات کامل در اسناد و برنامه های قرآنی، مشخص و حتی سقف زمانی هم برای آنها تعیین شده است، با این وجود متأسفانه در اغلب موارد از برنامه عقب هستیم و حتی فرجه زمانی برای توفیق در به دست آوردن آنها نیز به اتمام رسیده است و آمارها حاکی است که وضعیت خوبی از نظر داده‌های آماری نداریم.
شعاعی در ادامه ضمن بیان برخی آسیب ها در فعالیت های قرآنی نهادها به ارائه پیشنهاداتی در جهت ارتقای وضعیت قرآنی آن ها پرداخت.
وی افزود: توجه به فرهنگ‌سازی قرآنی و مباحث انگیزشی با تشکیل اتاق فکر فرهنگ سازی در مجموعه، توجه ویژه به آموزش عمومی نه صرفاً مسابقات، پیوستگی آموزش و انس با قرآن از مهد تا پایان تحصیلات، جامع نگری در امر آموزش قرائت ( به حفظ و قرائت و تدبر هم توجه شود )، به کارگیری نخبگان قرآنی کشور و عدم اصرار بر استفاده صرفا از ظرفیت‌های داخلی، آسان سازی آموزش‌ با به کارگیری روش‌ها و شیوه‌های نوین و کارآمد توجه به  مهارت محوری، توجه به بخش پژوهش در حوزه آموزش قرائت ، تخصیص بودجه آموزش عمومی صرفاً در امر آموزش عمومی و همچنین  قراردادن ناظر بر فعالیت های قرآنی نهادها از خارج از مجموعه مذکور، مهمترین عوامل در جهت ارتقا وضعیت قرآنی موسسات و نهادها می باشد.

  • گروه خبری : گروه های محتوا
  • کد خبر : 1586
کلمات کلیدی
مدیر سایت ایحا
خبرنگار

مدیر سایت ایحا

تصاویر